Konferensportalen

Praktisk information

Konferensanläggning

Science Village Hall, The Loop 
Adress: Rydbergs torg 11, 224 84 Lund   
Tel: +46 (0)722 10 16 46

Husets entré: Rydbergs torg 4.

Väskförbud och förvaring (uppdaterat)

Det är fortsatt inte tillåtet att ta med större väskor eller ryggsäckar in i Science Village Hall. Däremot får du ta med en liten handväska, mindre än ett A4-papper (21×29 cm). Undantag gäller för medicinväskor och skötväskor. Väskkontroll kommer att ske vid entrén. Observera att det inte är möjligt att lämna in större resväskor eller ryggsäckar i garderoben.

Väskförvaring 6 februari
Den 6 februari finns det vid behov möjlighet att lämna in större väskor på förvaring i ett angränsande hus. Eftersom utrymmet är begränsat vill vi be er att i första hand lämna större väskor på ditt hotell.

Att ta sig till anläggningen

Från Lunds centralstation tar det 14 minuter med spårvagn nr. 1. Hållplats är Lund ESS, och är precis i anslutning till Science Village Hall. Du kan även ta Stadsbuss buss 4 till hållplats Utsättaregränden eller Regionbuss 166 till hållplats Lunds Brunnshög V, och sedan promenera cirka 20 minuter. Planera resa på skånetrafiken.se. För dig som kommer med bil finns parkering i anslutning till konferensanläggningen.

Registrering

Vid frågor under konferensen kontakta personal i registreringsdisken placerad på entréplan eller värdar som finns på plats runt om i lokalerna. 

Registreringen har följande öppettider 

5 februari: kl. 08:00–17.00
6 februari: kl. 07.30–14.30

Kontaktuppgifter

Vid praktiska frågor under konferensen

Kontakta Forum Jämställdhet, tel:
073801 51 18

Vid pressfrågor under konferensen

Kontakta tel: 076028 71 80

Utställning

I utställningen finns organisationer som arbetar med jämställdhetsintegrering i sin dagliga verksamhet.

Öppettider för utställningen

5 februari: kl. 09.30–17.00
6 februari: kl. 08.00–14.30

Deltagarpass

Deltagarpass i form av namnskylt är personligt och ger tillträde till seminarier, metodverkstäder (föranmälan krävs), utställning, lunch och fika båda dagar. 

Pass som kräver föranmälan

Föranmälan krävs till grundkurs i jämställdhet, metodverkstäder och lunchseminarier, se till att vara på plats när passet börjar. Platser till föranmälda deltagare som inte är i tid överlåts till andra intresserade deltagare som är på plats utanför lokalen för verkstaden. Föranmälan sker genom programsidan. Du behöver du vara inloggad på ditt konto på konferensportalen.

Stående lunch & fika, specialkost

Stående lunch och fika serveras enligt tider i programmet. Lunch och fika serveras på entréplan och plan 2. Luncherna är vegetariska. Vi erbjuder även lunchseminarium där lunch serveras i anslutning till lokalen. Deltagare som har uppgett specialkost (annat än vegetariskt) och/eller allergier hänvisas till restaurangen.

Mingel och middag med underhållning 5 februari

Lunds kommun och Region Skåne arrangerar den 5 februari en middag med underhållning för konferensens deltagare i stora salen på Grand Hotel i Lund. Middagen inleds med mingel kl. 18.30, programmet startar kl. 19.00. Middagen är fullbokad, men det går bra att skriva upp sig på väntelistan här.

Tillgänglighet

The Loop och Science Village Hall är tillgänglighetsanpassat. Hiss finns till plan 2, tillgängliga toaletter finns på alla våningsplan och hörslinga finns i samtliga lokaler.  Om du har särskilda behov önskar vi att du uppger detta i din anmälan, när du fyller i dina deltagaruppgifter eller kontaktar info@forumjamstalldhet.se.

Lokaler

Seminarier pågår i följande lokaler:
Science Village Hall (Ingång från entréplan samt plan 2)
Science A (Entréplan)
Science B (Entréplan)
Planet (Plan 2)
Impact (Plan 2)

Metodverkstäder, brandtal, lunchseminarier och goda exempel pågår i följande lokaler:
CoLabArena (Plan 2)
GAP (Plan 2)
Planet (Plan 2)
Impact (Plan 2)

Öppna programmet

I öppna programmet visar Lunds kommun, Region Skåne, Lunds universitet och Länsstyrelsen Skåne upp spännande jämställdhetsarbete som pågår runt om i länet. Öppna programmet hålls på entréplan och pågår parallellt med huvudprogrammet.